Thursday, March 17, 2011

Behind The Songs: In Your World

Jawol, het is weer tijd voor een nieuwe Behind The Songs! Dit keer ga ik jullie alles vertellen over In Your World, een lied dat iedereen zou moeten kennen omdat het vet epic is.

Over 'In Your World':

Veel korter dan gebruikelijk is bij Muse, waardoor het vaker gespeeld wordt op de radio (net als bijvoorbeeld Dead Star). Het lied haalt zijn inspiratie bij Bach, en dan vooral Toccata en Fugue in D mineur.

Onopzettelijk lijkt het main riff van In Your World heel erg veel op de muziek uit level 5 in het originele Castlevania spel. Het lijkt ook erg veel op het riff van Shut Up Stand Up van de Beatsteaks, en ook lijkt het een beetje op Drain You van Nirvana.

Mijn Mening: 

Ik vind dit zo'n mooi liedje (dat zeg ik elke keer he xD). De tekst is simpel, maar heel mooi en ik denk ook dat het voor iedereen heel herkenbaar is - althans, voor mij in ieder geval wel, op de een of andere manier lijkt het wel alsof het lied over mij gaat maar dat ligt vast aan mezelf -.
Wat de werkelijke betekenis van dit lied is weet ik niet, maar wat ik er uit haal is dat je niet altijd alleen maar aan anderen moet denken, maar ook aan jezelf. En ik denk dat daar ook meteen alles mee gezegd is.
In Your World staat trouwens niet op een album, maar is apart uitgekomen op de In Your World/Dead Star EP.

Tekst: 

I'm hurting you again Too lonely to pretend Like everything is new I promise you too Blow it all away In your world No one is crying alone In your world No one is dying alone Too broken to belong Too weak to sing along I'll comfort you my friend Helping you to Blow it all away In your world No one is crying alone In your world No one is dying alone




Videoclip:




Kleine tip voor het luisteren: Het lied begin met een zachte piano-intro en daarna barst het los, dus draai niet je volumeknop helemaal open omdat je denkt dat het geluid heel zacht is want dan ontploft je hoofd.





 En dit was het alweer. Tot de volgende post!

♣ Gasoline Diamond ♣





Bron van informatie: MuseWiki
Bron geniaal plaatje van Matt & Dom: Weheartit
Nog grappiger is het als je de magazines zou omdraaien... 

3 comments:

  1. Ik kende het nummer nog niet, maar het is echt een nummer wat me aanspreekt, zoals jij al zegt is het best herkenbaar.. Normaal ben ik niet zo'n mega fan van Muse, maar vanaf nu vind ik dit officieel een nice nummer =D

    ReplyDelete
  2. Yay, dit is een leuk/mooi liedje.

    ReplyDelete