Sunday, March 20, 2011

Shop Till You Drop @ Nieuwe Binnenweg, Rotterdam

Jawol, deze persoon hier houdt van rondstruinen in de stad en in leuke winkeltjes kijken x] Had je niet gedenkt he. Anyways, ik ga jullie in deze post alles vertellen over de leuke winkeltjes op de Nieuwe Binnenweg in Rotterdam.

Stap 1. Wat de faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaack is de Nieuwe Binnenweg en hoe kom je daar?

Nou, de Nieuwe Binnenweg is een winkelstraat in Rotterdam. Je hebt de Oude Binnenweg, en voorbij het Eendrachtsplein verandert die naam in Nieuwe Binnenweg. Misschien omdat ie nieuwer is ofzo...

Je komt er vrij gemakkelijk. Als je in Rotterdam woont weet je vast hoe je er moet komen - het is een vrij bekende winkelstraat - en als dat niet het geval is:

Vanaf Rotterdam Centraal ga je met tram 20 naar het Eendrachtsplein. En dan ben je er. Hoe simpel is dat.
Je kunt ook met de metro komen - ik meen met metrolijn D (de lichtblauwe) maar niet slaan als dat fout is- en je kunt er vast ook met de auto komen maar ik kan me niet voorstellen dat iemand zin heeft om met de auto door Rotjeknor te rijden - file, file, file.

Je kunt ook met zo'n beetje alle trams en metro's  naar Beurs en vervolgens het straatje aan de achterzijde van het City Bril gebouw en naast de McDonalds inlopen, dan moet je van een trapje af en een stukje rechtdoor lopen en dan kom je er vanzelf.
Lol: Als je vanaf daar komt kom je langs de Crocks-winkel. Lachen x]

Stap 2: SHOPPEEEEEEEN! JEEJ ROZE JURKJES EN HAKKEN PASSEN!

Yeah right. We zijn nu op Eendrachtsplein. Aan de ene kant - Oude Binnenweg - zit een Emporio Armani (sorry als ik het fout spel) winkel, wat de meesten van jullie vast leuk vinden.
De andere kant op - Nieuwe Binnenweg, waar we het de rest van de post over gaan hebben - zitten winkeltjes die cooler, leuker en goedkoper zijn.

We beginnen onze shopping tocht bij 'The Punch', een winkel waar ze Dr.Martens en Underground schoenen verkopen die echt überstoer zijn.

Daarna lopen we door naar mijn lievelingswinkel: Black Widow. Hier hebben ze ALLES wat het hart van een alternatieveling streelt. Van broeken tot shirts, corsetten, schoenen, haarverf, sieraden, hoodies, jurken... ALLES. Hier dwing ik iedereen naar binnen te lopen, en gewoon effe te kijken, het is er echt superleuk.

Je komt hierna in het gebied dat volgepropt zit met schattige winkeltjes waar je echt naartoe moet, maar waar ik de naam niet van weet. Fail.

Ook zit er een eerste- en tweedehands muziekwinkel waar de muziekliefhebber zijn of haar hart echt kan ophalen. Ze hebben niet alleen CD's, maar ook ontzettend veel LP's. Ik heb er vandaag een supervroeg live-album van Muse gescoord waarvan zelfs ik nog nooit gehoord had. Just sayin'...

Helemaal aan het einde van de Nieuwe Binnenweg - nou ja, aan het einde van het leuke gedeelte-  zit een Kinky kapper. Voor als je denkt 'Ik ben nu toch in Rotterdam, laat ik eens een cool kapsel nemen.'
Niet dat iemand dat denkt maar oke. 

Tip: Doe eerst de kant van Black Widow en The Punch, loop dan tot aan het einde en doe dan de andere kant. Er rijden namelijk auto's door de straat en als je constant hyper heen en weer gaat rennen ben je plat.

En dan ben je zo'n beetje uitgewinkeld in de Nieuwe Binnenweg. Je kunt nu nog de stad in, of naar huis, of op een van vele terrasjes gaan zitten, of blijven staan. Kan ook.



Zijn dit soort posts leuk, moet ik er meer maken? Comments please ;)

Tot de volgende post!

♣ Gasoline Diamond ♣

6 comments:

  1. Nu wil ik nog graagerder (is dat een woord en zo ja hoe schrijf je dat? xD)naar rotterdam o_0
    Ik ga dood als ik niet minstens 1x in mijn leven naar Black Widow ben geweest.. Iemand tips om mn moeder over te halen? xD
    Als ik genoeg geld zou hebben zou ik btw wel denken 'Ik ben nu toch in Rotterdam, laat ik eens een cool kapsel nemen' alleen ik heb geen geld en net een nieuw kapsel x]
    Leuke post iig, ik heb niks tegen meer van zulk soort posts =D
    ~
    DAT PLAATJEEEE x''''D

    ReplyDelete
  2. Gewoon smeken. Heb je toevallig familie/kennissen in de buurt? Ga bij die mensjes op de thee/koffie/lunch/idunno en ga ervoor of erna shoppen :)

    Dat plaatje is zo geniaal xD

    ReplyDelete
  3. Als ik smeek word ze chaggie en gaan we sowieso niet. En we kennen niemand in rotterdam..
    IDEEE
    Ik laat r deze post lezen zodat ze overtuigd word van ht feit dat rotterdam awesome is en dat ik er heen MOET =D

    ReplyDelete
  4. Yay =D
    Als mn moeder weer mag lopen gaan we naar Rotterdam =DD

    ReplyDelete
  5. Haha, oke, waarschuw mij dan even, dan kom ik ook x]

    ReplyDelete