Tuesday, March 8, 2011

Behind The Songs: Hysteria

De vijfde post van Behind The Songs gaat over Hysteria, een van de bekendste en coolste Muse liedjes ooit, natuurlijk met een awesome videoclip.

Over 'Hysteria´:

'Matthew Bellamy: "Hysteria is a kinda fat bassline with a groovy straight beat on it. Its one of the tracks that has quite a heavy groove goin' on straight down the middle."


Het lied gaat over iets of iemand wat zo enorm buiten je bereik ligt dat je er gek van wordt, en dat het een soort verslaving wordt. 

Hysteria werd in April 2002 voor het eerst live gespeeld. Vanaf toen werd het standaard geplaatst naast liedjes zoals Apocalypse Please en The Small Print, als liedje 'dat iedereen kent'. Tijdens de Absolution tour werd Hysteria gewoonlijk aan het begin van de setlist gespeeld en was Hysteria of Apocalypse Please het eerste lied. Later werd Hysteria tijdens de meeste Black Holes And Revelations concerten gespeeld. Tijdens de Resistance tour werd het vaak gespeeld na Interlude, net als op het album.

Op 1:34 is een soort schrapend geluid te horen. Als je het vaak beluisterd wordt het duidelijk dat het geluid geproduceert wordt door Matt die de bassline op zijn gitaar speelt en, in plaats van op de snaren te spelen, simpelweg over de snaren schraapt met een plectrum.

Mijn Mening:

Dit is het soort liedje die iedere gitarist of bassist ooit hoopt te leren spelen. Het ritme is gewoon awesome en de tekst is simpel maar krachtig, iedereen heeft wel een vergelijkbaar iets meegemaakt of zit er middenin: Iets of iemand die je gewoon niet kunt krijgen. Het is dus heel herkenbaar. En of course zingt Matt het weer supermooi zoals gewoonlijk.

Tekst:


It's bugging me, grating me
And twisting me around
Yeah I'm endlessly caving in
And turning inside out

'cause I want it now
I want it now
Give me your heart and your soul
And I'm breaking out
I'm breaking out
Last chance to lose control

It's holding me, morphing me
And forcing me to strive
To be endlessly cold within
And dreaming I'm alive

'cause I want it now
I want it now
Give me your heart and your soul
I'm not breaking down
I'm breaking out
Last chance to lose control

And I want you now
I want you now
I'll feel my heart implode
I'm breaking out
Escaping now
Feeling my faith erode
 







 Videoclip: 


En dat was het weer. Tot de volgende post!


♣ Gasoline Diamond ♣

Natuurlijk met dank aan MuseWiki



lmao x) 
vraag me niet waar ik deze vandaan heb, ik heb geen idee...

4 comments:

  1. Die plaatjeeeeees x'''D
    En hysteria is een leuk nummer ;D
    Dat geluid op 1:34 is best vet ;o

    ReplyDelete
  2. Ik heb het vandaag geprobeerd te vinden toen ik in de tram zat, maar er zat iemand naast me te telefoneren dus dat faalde xD

    ReplyDelete
  3. WHAHAHA. Check Gerard. Geniaal. :'3

    ReplyDelete