Wednesday, February 9, 2011

Upcoming Gig: My Chemical Romance @ 013, Tilburg

Jaa, op 26 februari ga ik naar My Chem in 013. Het leek me leuk om als ik naar een concert/festival ga jullie wat info te geven over was ik van de band(s) vindt enzo.

Nou, de eerste post gaat dus over My Chemical Romance.

My Chemical Romance is een Amerikaanse rockband die door frontman Gerard Way en ex-drummer Matt Pelissier is opgericht na 9/11. Later kwamen daar Ray Toro, Gerard's broer Mikey Way en Frank Iero bij. In 2004 verliet Matt de band en kwam daar Bob Bryo uit Chicago voor in de plaats. Bob heeft de band ook verlaten in 2010, en nu hebben ze een of andere vage dude die drumt waarvan ik geen idee heb wie zijn naam is.
Wacht, op Wikipedia staat dat hij Mike Pedicone heet. Oke.

My Chemical Romance heeft 6 albums uitgebracht: I Brought You My Bullets, You Brought Me Your Love ; Three Cheers For Sweet Revenge ; Life On Murder Scene ; The Black Parade ; The Black Parade Is Dead! ; Danger Days: The True Lives Of The Fabulous Killjoys

Ik maakte voor het eerst kennis met My Chem toen ik een jaar of 8 was. Ik zat op de pc filmjes te zoeken van de Sims (ja die zijn grappig oke) toen ik een filmpje tegenkwam van een video op het liedje 'Helena (So Long And Goodnight)' met de Sims. Het zag er best cool uit dus ik ging er op klikken. Wat bleek, het liedje wa epic, de videoclip was heeeeel mooi, ook al was het met de Sims gemaakt, en ik heb het liedje meteen op mijn mp3 speler gezet.

Later ben ik meer My Chem gaan luisteren, maar dat was pas een aantal jaar na Helena, toen ik interesse begon te tonen in rock en metal, dus rond mijn 10e.

De desbetreffende video is door de jaren heen aangepast - ik zeg niet verbeterd, alleen aangepast - en ik weet niet of hij überhaupt nog wel op youtube staat. Ik zal 'm zoeken.

Sinds 2009 ben ik diehard My Chem fan en is Gerard Way mijn officiële celeb crush. Ik ken al hun liedjes, heb 2 bandshirts, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

My Chem stond altijd bekend als een duistere Gothic-achtige band. De band maakte liedjes die nou niet bepaald vrolijk waren, Mikey kreeg tijdens The Black Parade zelfs last van een depressie én als klap op de vuurpijl hebben een aantal mensen zelfmoord gepleegd omdat ze hoopten dat ze in de Black Parade zouden komen.

En toen, ineens, eind vorig jaar, kondigde My Chem een nieuw album aan. Ik meteen hyper. Na een aantal weken verscheen een trailer op het internet. In die trailer zag je een woestijn, mensen met geniale kleding aan en Gerard Way had ineens felrood haar. Alle fans in shock, sommigen haakten af maar de échte fans bleven van ze houden, en toen Na Na Na, Sing en The Only Hope For Me Is You uitkwamen waren we helemaal verkocht. In hun nieuwe album Danger Days: The True Lives Of The Fabulous Killjoys zijn ze een compleet nieuwe weg ingeslagen. Ik vind het fantastisch, dit nieuwe album is echt geweldig.

Ik ben al naar een concert geweest, in oktober, in de Melkweg, A'dam. Nu ga ik dus weer, in 013, Tilburg :) I'm exited!

My Chem is ontzettend goed live. En ook de fans zijn geniaal. De concerten zijn altijd een feestje. Zijn er nog mensjes die ook komen? Zo ja, let op een mislukkeling met groen haar en een bob met pony. Waarschijnlijk ben ik dat.

Goed, nu nog etwas eyecandy:



1990:
1995:
2002:
2003:
2004:
2005:
2006:
2007:
2008:
2009:
2010:
2011:





YEEEEEEY het filmpje bestaat nog! 


En dit is het origineel

 Mijn Lievelingsliedje ♥



Vergelijk de stijl van die liedjes eens met dit:


En nu Na Na Na!





Veel plezier met kijken en tot de volgende post!

♣ Gasoline Diamond ♣



No comments:

Post a Comment