Sunday, February 27, 2011

My Chemical Romance @ 013: Het Verslag

Goed, hier het uitgebreide verslag van het My Chemical Romance concert gisteren :D

Het concert begon om half 9 en de deuren gingen om half 8 open. Wij gingen rond half 6 in de rij staan, en toen stonden er al best veel mensjes. Toen de zaal openging stond de rij inmiddels tot aan het einde van de straat en waarschijnlijk zelfs nog verder, maar dan konden we niet zien. 

In 013 heb je zegmaar bij het podium een stuk van ongeveer 10 meter ofzo waar je gewoon kunt staan, en daarna zijn het een soort van hele grote traptreden waardoor je optredens sowieso heel goed kunt zien. Wij stonden op de eerste traptrede, dus maar 10 meter van het podium af (!)

Voorprogramma was LostAlone, een of andere Amerikaanse band die ik echt heel goed vond. De bandleden bestonden vooral uit mannen met veel te veel haar op hun hoofd. De bassist had haar tot op zijn rug en een pony. Dat was best wel cool. 

My Chemical Romance was natuurlijk awesome. Ze hebben onder andere Na Na Na, Helena, Summertime, Destroya, Welcome To The Black Parade en Mama gespeeld. Op het einde stond Gerard in zo'n wit licht en was het voor de rest helemaal donker, en toen hij Cancer ging zingen stond ik tussen allemaal mensjes in die aan het huilen waren. Daarna was het afgelopen en gingen wij allemaal 'We Want More!' roepen en toen hebben ze als toegift Bulletproof Heart gespeeld. 

Het was echt zo schattig, Gerard ging de ouders in de zaal bedanken voor het brengen en ophalen van hun kinderen, en dat ze hun kinderen naar een rockconcert lieten gaan enzo, en hij zij ook de hele tijd tegen ons 'You're fucking beautiful'. 

Oh ja, en er waren de hele tijd moshpits, en dat was zo geniaal. Er waren twee gastjes met witte shirts die iedereen begonnen te beuken waardoor iedereen elkaar ging stompen. Gerard zei op een gegeven moment ook dat hij vond dat we lief voor elkaar waren omdat we iedereen die viel opraapten.

Ik ben een paar keer bijna in die moshpit gaan staan om mee te doen, maar mijn moeder was erbij dus ik hield me in. 



Na afloop van het concert heb ik een awesome t-shirt gekocht. Het is wit (enige witte shirt wat ik heb 0.o) met in grote rode letters 'WANTED', dan de hoofden van alle bandleden met een rood kruis er doorheen en 'EXTERMINATE' bij hun ogen, en dan onderaan 'The Fabulous Killjoys'. Op de achterkant staan de tour dates, ook met een rood kruis erdoorheen en in het midden van de lijst 'EXTERMINATE'. 


Gosh ik wil nog een keer! 


Toen we uiteindelijk om twee uur thuis kwamen heb ik mijn pyjama aangedaan en ben ik gelijk gaan pitten, gewoon nog met mijn make-up op en haarlak in mijn haar enzo, en nu ben ik er gewoon al om kwart voor negen weer uitgegaan en hoef ik al die zooi niet opnieuw te doen. 


Ik denk dat alle mensen met gezond verstand nog liggen te pitten, dus de filmpjes die ik kan vinden worden aan het einde van de dag aan de post toegevoegd. 




Tot de volgende post!


♣ Gasoline Diamond ♣ 




Edit: Ik heb daarnet (13:24 op maandag xD) op YouTube filmpjes zitten zoeken van het concert, en het zijn er echt ontzettend veel! Ik heb geen idee welke ik in de post moet zetten, maar van zowat elke liedje dat ze hebben gespeeld kun je er minimaal één vinden. Als je benieuwd bent, ga naar Youtube en typ iets in zoals 'My Chemical Romance 013 Tilburg' ofzo en je vindt ze allemaal. Veel plezier met kijken ;) 

4 comments:

  1. ;DD
    Het klinkt alsof het echt supersuperawesome was♥
    IKWILOOOOOOOOOOOOOOK!!

    ReplyDelete
  2. Háhaa'
    Was Gerard bezopen/high ofzo? :P
    Hij is iig wel schattig (:

    ReplyDelete
  3. @ Irene:
    Volgens mij is hij gewoon heel schattig en beleefd xD Op een gegeven moment ging iemand zo'n enorme wuppie-sjaal op het podium gooien, zegt hij 'I just saw an unicorn'
    Dat was echt cute :3

    ReplyDelete