Monday, February 21, 2011

Behind The Songs: Please, Please, Please Let Me Get What I Want

Het is weer tijd voor een nieuwe Behind The Songs!

Dit keer wil ik jullie kennis laten maken met Please, Please, Please Let Me Get What I Want. Volgens mij kent helemaal niemand dit liedje, het is namelijk een b-side van de Hyper Music/Feeling Good CD. Ik vind het echt een geweldig lied. Of het nou komt door de o zo simpele maar toch hele mooie tekst of de awesome guitar skills van Matt die zelfs zo'n lied Muse-achtig laten klinken, I don't know.

Over Please, Please, Please Let Me Get What I Want

Please, Please, Please Let Me Get What I Want is oorspronkelijk van The Smiths, van hun album 'Hatful Of Hollow' uit 1984. Muse heeft het lied nooit live gespeeld.

Mijn Mening:

Dit is het soort lied dat zó goed gecoverd is dat je in de eerste instantie denkt dat het gewoon door Muse gemaakt is. Althans, dat vind ik. Er zit verder ook geen diepe Alien/UFO/Spirituele bedoeling achter zoals vaak het geval is bij Muse, het is gewoon een leuk liedje.

De betekenis kan ik niet vinden, maar volgens mij gaat het lied over een man die nooit geluk gehad heeft in zijn leven, en in dit liedje smeekt hij of hij eindelijk eens kan krijgen wat hij altijd al zo graag wilde.


Tekst:


Good times for a change
See, the luck I've had
Could make a good man turn bad



So please please please
Let me, let me, let me
Let me get what I want
This time


Haven't had a dream in a long time
See, the life I've had
Could make a good man bad


So for once in my life
Let me get what I want
Lord knows, it would be the first time
Lord knows, it would be the first time




Videoclip:
Aangezien dit lied een B-side is, heeft het geen video. Dit is het lied:





Ik kan er eindeloos naar luisteren... En dit was het alweer ;) Tot de volgende post!

♣ Gasoline Diamond ♣

No comments:

Post a Comment