Sunday, February 6, 2011

My Hairdye Aventure: Hoe het uiteindelijk allemaal goedkwam.

Haii, ik heb jullie beloofd een post te maken over hoe mijn Avontuur met de Groene Haarverf afgelopen is. Dus nou ja, hier komt het.

Vrijdagavond hebben mijn moeder en ik twee plukken gepakt en daar bleek in gesmeerd. We probeerden streepjes in mijn haar te maken, net zoals op deze foto:

Ik weet eerlijk gezegd niet meer hoe ik aan dit plaatje kom, maar op deze foto kun je zien dat ze blauw/witblond gestreepte plukken heeft. Dat hebben wij dus ook geprobeerd, maar dat werd na het bleken een mislukte soort van  toffee/chocoladekoekje-kleur. We besloten er toch maar groen in te smeren, want wij hadden het ook nog nooit eerder gedaan, en toen we dat er na een half uur uitspoelden had het totaal niet gepakt. Mijn haar had nu twee caramel-lichtgroen/chocoladekoekje-kleurige plukken, in plaats van het felgroen/zwart waar ik op had gehoopt. Het was inmiddels al half twee, dus we besloten naar bed te gaan. 

De volgende dag moest ik met dat verschrikkelijke kapsel naar open dagen van scholen, en helpen op de open dag van mijn eigen school. Gelukkig was ik de enige die het lelijk vond. 

Die avond hebben we mijn haar helemaal uitgebleekt tot het een soort lichtblond was, lichter ging het niet worden omdat ik van nature roodachtig haar heb en het natuurlijk zwart geverfd was. Toen we er daarna groen in deden en het na een half uur uitspoelden, had de verf wel goed gepakt en ik ga eerlijk zijn: Ik zie er best cool uit. Ik heb nu heeeeeeeeel donkerbruin, bijna zwart haar met twee felgroene plukken aan beide zijkanten. De streepjes zie je gelukkig niet meer. 

Het voordeel van deze verf is dat het semi-permanent is, dus ik kan er steeds een ander kleurtje indoen :D 

Tot de volgende post!

♣ Gasoline Diamond ♣


1 comment: