Friday, February 18, 2011

Fashion From My Perspective: Bandshirts

Jup, de tweede post van Fashion From My Perspective gaat over bandshirts!

Ik vind bandshirts echt geweldig. Ze laten niet alleen zien naar wat voor band je luistert, ze zijn ook nog eens mooi en ze zitten erg lekker.
Er bestaan bandshirts van zo'n beetje alle artiesten op de wereld. Of je nou fan bent van Metallica of van Lady GaGa, er is altijd wel een shirt te vinden.

Volgens mij bestaan bandshirts al sinds zo'n beetje de jaren '50, '60, en ondanks de afkeuring uit de modewereld zijn er best veel mensen die ze dragen. Ikzelf heb er best veel, en ik draag ze echt heel vaak. Ik heb er een van Green Day, een van Metallica, een van Muse, twee van My Chemical Romance en een van de Jonas Brothers (maar die laatste gebruik ik tegenwoordig als pyjama xD). Telkens als ik kleedgeld krijg koop ik er een of twee bij. Ze zitten gewoon zo lekker, de designs zijn leuk en het is weer eens wat anders.
Op mijn whishlist staan nog shirts van Nirvana, Avenged Sevenfold, nog een van Green Day en nog een van Muse.

Waar je op moet letten als je een bandshirt aandoet is een slobberige look. Zo'n shirt zit meestal vrij ruim, als je daar ook nog eens een wijde broek bij aandoet lijkt het gewoon alsof je kleding vier maten te groot is. Dat is ook de reden dat ik mijn shirts meestal draag met (skinny)jeans of jeans met een print. Ik doe ze ook wel eens aan met mijn zwarte broek met veel te veel gespen en kettingen, maar daar doe ik dan wel een vest bij, omdat het er anders echt 'te groot' uitziet. Ook kun je bandshirts prima combineren met een rokje, shorts of weet ik veel wat nog meer.

Het ligt een beetje aan het merk, maar doorgaans heb ik maat M nodig als ik bandshirts koop. Wat ik persoonlijk leuk vindt is om ze een maat te groot te kopen, omdat het dan een soort van jurkjes worden met mouwen tot net boven je ellebogen. Ik kan me heel goed voorstellen dat niemand die opvatting deelt, maar ik vind het gewoon cool. Ander voordeel is dat ik dunner lijk met een te groot shirt aan, maar ik ben volgens mij de enige bij wie dat gebeurt.




Deze bandshirts hebben een 'Vintage' stijl, en lijken qua model meer op 'normale' shirts. Die van AC/DC en die van Ramones hebben een 'girlie fit' model, en hebben dus het model van een damesshirt. 

Bewijs dat er ook Lady GaGa bandshirts zijn. 



Dit zijn de 'echte' bandshirts.
 Je hebt er vast wel eens iemand zien rondlopen rondhuppelen(dan was ik dat) rondlopen. Het zijn shirts in herenmodel, en zitten wijd. Dit zijn ook de soort shirts die je vaak op concerten en festivals kunt kopen. 
Het enige wat ik nu nog kan zeggen is 'Koop een bandshirt!' 
Je kunt bandshirts kopen bij de meeste Gothic- en alternatieve winkels, maar je kunt ze ook bestellen op bijvoorbeeld


Tot de volgende post!
♣ Gasoline Diamond ♣




Bron  van de afbeeldingen in deze post: http://www.attitudeholland.nl/

4 comments:

  1. Ik houuu van bandshirts♥
    Bij large.nl hebben ze er ook veel :}

    ReplyDelete
  2. Volgens mij is large.nl de Nederlandse versie van emp-online...

    ReplyDelete
  3. Wat geweldig. Ik houd ook van band shirts, daarom ben ik ook opzoek naar een shirt. Geweldig. En wat leuk om jou hier tegen te komen. Ik was gewoon aan het zoeken. En daar was jij :3

    ReplyDelete