Saturday, January 29, 2011

My Hairdye Adventure

Yaaaaay het is weer tijd voor een nieuwe post.

Ik ben een beetje hyper dus sorry als deze post onduidelijk en vaag overkomt, maar na jarenlang, smeken, zeuren, overleggen, nog meer smeken en lief kijken is vandaag mijn grote droom uitgekomen:

Ik heb bleek en knalgroene haarverf gekocht, dus over een paar daagjes zijn mijn haartjes groen!

Laat ik eventjes het hele verhaal vertellen

Heeeel lang geleden, toen ik nog een klein meisje was met een grote krullenbol en alle cd's van K3 liep ik door de stad. Ineens kwam er een groepje mensen voorbij met heel veel zwarte make-up, zwart haar met felle kleuren en zwarte leren jacks met bandpatches, buttons, studs en spikes. Dat vond ik best wel heel erg cool. Sterker nog: Dat wilde ik ook!

Sindsdien is mijn garderobe steeds donkerder en nog donkerder en extremer geworden. Maar, mijn look was nog niet helemaal compleet. Ik had nog steeds saai donkerblond/roodachtig haar dat inmiddels iets minder krulde, maar nog steeds een flinke slag had. Ik kocht een stijltang en stijlde mijn haar, maar ik zat nog steeds met die saaie kleur.

Toen besloot ik het blauw te verven. Mijn ouders vonden het allemaal prima, tot de kapper met een of ander eng verhaal kwam over dat mijn haar er uit ging vallen of zo. Toen mocht het niet meer.

Twee jaar later verfde ik mijn haar alsnog. Niet blauw, maar mooi donkerrood met een paarsachtige gloed. Stond me leuk, maar er waren zoveel mensjes met een kleur die op de mijne leek. Ondertussen zag ik overal leeftijdsgenoten met geel, roze, blauw, groen en paars haar en dat wilde ik ook! Om dat soort kleuren te krijgen is bleken het beste voor mij, omdat de kleuren dan intenser zijn en beter pakken. Maar mijn haar is erg droog en als ik het helemaal zou bleken groeit het een aantal maanden niet meer en gaat het splijten enzo en daar heb ik geen zin in. Dus besloot ik om dan een deel zwart te verven en vervolgens plukken te bleken en groen te maken, omdat dat gewoon beter is voor mijn haar en ook heel leuk is.

Vandaag ben ik naar de kapper geweest, en die heeft mijn haartjes zwart gemaakt. Daarna heb ik bij Black Widow in Rotterdam bleek en groene haarverf gekocht, en dat ga ik er over een aantal dagen insmeren, als alle zwarte verfresten uit mijn haar gewassen zijn en het een beetje hersteld is door de maskers en een of ander crème ding dat ik bij de kapper heb gekocht.

T.z.t. horen jullie hoe het allemaal is gegaan en of ik al mijn haren nog heb ;)

Tot de volgende post!

♣ Gasoline Diamond ♣

No comments:

Post a Comment