Sunday, January 23, 2011

On The Web

Hallo allemaal,

Ik ga ook sites posten die ik - om wat voor manier dan ook - leuk, interessant of melig vind. Vandaag: Gothic Charm School.

Gothic Charm School is een geweldige site voor alle Goths, Emo's, Punks en andere alternatievelingen van over de hele wereld. De eigenaresse van de site, Jillian Venters, geeft advies over van alles en nog wat. Nu denk je vast: Ja hallo, ik kan toch ook gewoon naar de Girls/Hitkrant/andere enge magazines schrijven? Ja, dat kan, maar denk je nu werkelijk dat die begrijpen hoe moeilijk het kan zijn om te zijn wie je bent, maar daardoor niet geaccepteerd wordt? Op Gothic Charm school komt om de zoveel tijd een post met brieven die gemaild of geschreven zijn naar mevrouw Venters. Die gaan over dingen zoals 'welk make-upmerk heeft een GOEDE zwarte lippenstift', 'van mijn ouders mag ik mijn haar niet verven, wat moet ik doen?', 'ik ben op zoek naar een witte foundation waardoor ik een mooie bleke huid krijg, maar de producten die ik tot nu toe heb geprobeerd zorgen ervoor dat ik op een mislukte clown lijk. Help!' maar ook over ernstige pesterijen, waarbij mensen soms gewoon in elkaar worden getrapt, alleen omdat ze anders zijn. Jillian Venters geeft op alle vragen heel professioneel en bruikbaar advies, en heeft een schrijfstijl die erg fijn leest (dus niet dat wannabe-cool-en-modern-gedoe zoals in de Hitkrant). Ook post ze tutorials, leuke recepten, en recenseert ze boeken, cd's en concerten. Ze heeft ook een boek uitgebracht: Gothic Charm School - An Essential Guide For Goths And Those Who Love Them waar ook allerlei tips en weetjes in staan. Ook voor de mensen die helemaal niks te maken hebben met Gothics en toch nieuwsgierig zijn is de site zeker het bezoeken waard:

http://www.gothic-charm-school.com/

Ook heeft Jillian Venters een prachtige Tumblr die voor iedereen inspiratie biedt:

http://gothiccharmschool.tumblr.com/


Tot de volgende post!

♣ Gasoline Diamond ♣

No comments:

Post a Comment