Thursday, April 7, 2011

Upcoming Gig: Metropolis Festival 2011

Hallo allemaal,

Vorig jaar ben ik voor het eerst naar het Metropolis Festival geweest. Dit is een festival dat veelbelovende acts de kans biedt om zichzelf te laten zien. Elk jaar zijn er weer veel acts die vlak na het festival doorbreken.
Het festival is in Rotterdam, in het Zuiderpark -naast Ahoy- en het is HUGE. Ik ben nog nooit op Pinkpop of Lowlands geweest, maar de plaats die Metropolis in beslag neemt is ook redelijk groot. Er zijn vier grote podia waar de artiesten optreden. Je hoeft nooit te wachten op muziek, er is altijd keuze tussen minstens twee podia waar op dat moment iemand staat.
Het leuke aan het Metropolis festival is dat er allerlei verschillende soorten muziek langskomt. Zo heb ik vorig jaar Pam Feather gezien, en een of andere techno-man die echt supergoed was -eerste en enige keer dat ik techno leuk vond-  Here We Go Magic, Barones, Tim Knol, Little Things That Kill en verder heb ik gewoon rondgelopen en bij de kraampjes gesnuffeld, waar ze awesome bandshirts en CD's verkochten -ik heb de single Famous Last Words van MCR daar gekocht, waar de album version en een alternate version op staat- en je kon zelfs een neptatoeage laten zetten, wat ik natuurlijk ook niet kon laten, dus het werd een roosje op mijn pols.

Dit jaar ga ik weer, waarschijnlijk met wat vrienden om mijn verjaardag te vieren. Het festival is namelijk op 3 juli, maar als ik op 16 juli jarig ben is iedereen al op vakantie dus vandaar. Dus, mocht je een groep hyperactieve kids rond zien springen, dat zijn wij.

Er zijn voor dit jaar nog geen acts bekend, maar zodra die bekend gemaakt worden laat ik jullie het weten. Vorig jaar kwamen  Little Things That Kill, Baskerville, Baroness, Chief, Hef & Önder, Here We Go Magic, The Hickey Underworld, James Yuill, The Mad Trist, Omar Souleyman, The Strange Boys, Tim Knol, Adam Green, The Hype, Redtrack, Pam Feather, Babylon Circus, Brother Ali, Beans & Fatback, Orchestre Poly Rythmo de Cotonou, Hausmagger, Japandroids, Jack Parow, Accelerators en Chrome Hoof.


OH JA! DIE TECHNO MAN HEETTE JACK PAROW! Hij was echt cool. 
In ieder geval, ik heb er zin in en ik kan niet wachten om te gaan. Ik kan jullie niets dwingen, maar ik raad je ten sterkste aan ook te komen. Het festival is gratis, het is in de zomer, er komen leuke acts en ook al ken je niemand, het is toch gratis. De sfeer is er vooral ook erg leuk. Ook kun je mensen kijken, rondneuzen in de kraampjes, en er was zelfs een piecing bar dus tja... 


Voor meer info kun je kijken op http://metropolisfestival.nl/


Tot de volgende post!


♣ Gasoline Diamond ♣






3 comments:

  1. Jaaa, leuk :)
    Ik houd van gratis festivals.
    Alhoewel... ik ben alleen vorig jaar naar het Metropolis geweest.
    Ik denk dat ik dit jaar weer ga, maar 'k weet het nog niet zeker.

    ReplyDelete
  2. Klinkt leuk =D
    Ik ga is aan mn ouders vragen of we daar naartoe kunnen.. Mn vader vind festivals ook leuk, we gaan elk jaar naar appelpop =3

    ReplyDelete
  3. Nice! Mijn ouders vinden Appelpop te ver weg...

    ReplyDelete